КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ОРГАНІЗАЦІЯ ПРОФСПІЛКИ ПРАЦІВНИКІВ ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Баришівська районна організація
Меню сайту

Корисні посилання
  • Київська обласна організація Профспілки працівників освіти і науки України
  • ЦК Профспілки працівників освіти і науки України
  • Федерація Профспілок України

  • Форма входу


    Календар
    «  Жовтень 2013  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031


    Пошук

    Статистика

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0

    Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 20:11

    Головна » 2013 » Жовтень » 11 » Встановлення та розподіл педагогічного навантаження
    15:42
    Встановлення та розподіл педагогічного навантаження
    Встановлення педагогічного навантаження педагогічним працівникам і оплата їх праці проводиться у відповідності до 25 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 року № 651-XIV ( з наступними змінами ) ( далі – Закон № 651-XIV ) та Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти України від 15.04.93 № 102 ( з наступними змінами ), зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 р. за № 56 (далі – Інструкція № 102).

    Стаття 25 Закону № 651-XIV визначає:
    - поняття педагогічного навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності;
    - обсяги навчального та педагогічного навантаження;
    - інші види педагогічної діяльності;
    - розміри доплат за інші види педагогічної діяльності;
    - обсяг педагогічне навантаження вихователів загальноосвітнього навчального закладу та загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату).

    Так, педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу, це час, призначений для здійснення навчально-виховного процесу, та включає як навчальні години, так і інші види педагогічної діяльності.

    Під іншими видами педагогічної діяльності мається на увазі класне керівництво, перевірка зошитів, завідування: майстернями, навчальними кабінетами, навчально-дослідними ділянками.

    Обсяг навчального навантаження та іншої педагогічної діяльності, які може виконувати педагогічний працівник за основним місцем роботи, граничними розмірами не обмежується.

    Розподіл педагогічного навантаження у загальноосвітньому навчальному закладі здійснюється його керівником і затверджується відповідним органом управління освітою.

    Перерозподіл педагогічного навантаження протягом навчального року допускається у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається робочим навчальним планом, або за письмовою згодою педагогічного працівника з додержанням законодавства України про працю.

    Педагогічне навантаження вчителя загальноосвітнього навчального закладу незалежно від підпорядкування, типу і форми власності обсягом менше тарифної ставки, передбаченої частиною першою статті 25 Закону № 652-XIV, встановлюється тільки за його згодою.

    Навчальне навантаження між вчителями, викладачами та іншими педагогічними працівниками розподіляється керівником установи за погодженням з профспілковим комітетом залежно від кількості годин, передбачених навчальними планами, наявності відповідних педагогічних кадрів та інших конкретних умов, що склались у закладі (з дотриманням Кодексу законів про працю України).

    Обсяг навчального навантаження педагогічним працівникам шкіл, шкіл-інтернатів (крім учителів вечірніх (змінних) середніх загальноосвітніх шкіл (класів) з очно-заочною формою навчання, заочних шкіл, а також учителів, що навчають дітей, які перебувають на тривалому лікуванні у лікарнях) і викладачам педучилищ визначається один раз на рік окремо по півріччях.

    Навчальне навантаження вчителів вечірніх (змінних) середніх загальноосвітніх шкіл (класів) з очно-заочною формою навчання, заочних шкіл, а також вчителів, що навчають дітей, які перебувають на тривалому лікуванні у лікарнях, визначається два рази на рік до початку першого та другого півріччя.

    Навчальне навантаження викладачам вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних закладів визначається один раз на рік до початку навчального року.

    Педагогічне навантаження вчителя включає 18 навчальних годин протягом навчального тижня, що становлять тарифну ставку. За інші види педагогічної діяльності встановлюються доплати в такому розмірі:
    – класне керівництво – 20–25 відсотків посадового окладу;
    – перевірка зошитів – 10–20 відсотків посадового окладу;
    завідування:
    – майстернями – 15–20 відсотків;
    – навчальними кабінетами – 10–15 відсотків посадового окладу;
    – навчально-дослідними ділянками – 10–15 відсотків посадового окладу.

    Педагогічне навантаження вихователя загальноосвітнього навчального закладу становить 30 годин, вихователя загальноосвітньої спеціальної школи (школи-інтернату) – 25 годин на тиждень, що становить тарифну ставку.

    Оплата праці педагогічних працівників установ і закладів освіти провадиться виходячи із встановлених ставок заробітної плати (посадових окладів) з врахуванням підвищень, фактичного обсягу педагогічної роботи, доплат та надбавок.

    Відповідно до підпункту а) пункту 64 Інструкції № 102 ставки заробітної плати (посадові оклади) вчителів, викладачів, вихователів та інших педагогічних працівників виплачуються (норма годин на ставку встановлена, виходячи з 6-денного режиму роботи):

    1) за 3 години педагогічної (викладацької) роботи на день (18 годин на тиждень):
    вчителям I - XI (XII) класів шкіл та шкіл-інтернатів усіх типів і найменувань;
    вчителям трудового навчання II - III класів спеціальних шкіл для дітей та підлітків, які потребують особливих умов виховання;
    учителям-логопедам, учителям-дефектологам, практичним психологам спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів);
    викладачам III - V класів шкіл естетичного виховання (загальної музичної, художньої, хореографічної освіти) з п'ятирічним строком навчання;
    викладачам V - VII класів шкіл естетичного виховання (дитячих музичних, художніх, хореографічних шкіл, шкіл мистецтв) з семирічним строком навчання;
    викладачам спеціальних дисциплін I - XI класів середніх музичних і художніх шкіл та шкіл-інтернатів;
    викладачам I - IV класів дитячих художніх шкіл і шкіл загальної художньої освіти з чотирирічним строком навчання;
    викладачам і старшим викладачам педагогічних училищ;
    учителям-дефектологам і логопедам установ охорони здоров'я та соціального забезпечення (крім будинків дитини);
    керівникам гуртків, секцій, студій та інших форм гурткової роботи, в тому числі організованих у закладах освіти на принципах самоокупності;
    учителям груп для занять з іноземної мови в початкових класах загальноосвітніх шкіл і в дошкільних закладах, що працюють на принципах самоокупності;
    викладачам постійно діючих курсів по вивченню мов, стенографії, машинопису з терміном навчання один рік і більше;
    вчителям і викладачам училищ фізичної культури.

    2) за 3 години викладацької роботи в середньому в день (720 годин на рік):
    викладачам та старшим викладачам вищих навчальних закладів I - II рівнів акредитації та професійно-технічних навчальних постійно діючих курсів, курсів по підготовці до вступу в вищі навчальні заклади I - II рівнів акредитації.

    3) за 20 годин викладацької роботи на тиждень:
    завідуючим логопедичними пунктами, логопедам будинків дитини, вчителям-логопедам і вчителям-дефектологам у дошкільних навчальних закладах.

    4) за 4 години педагогічної (викладацької) роботи в день (24 години на тиждень):
    викладачам I - II класів шкіл естетичного виховання (загальної музичної, художньої, хореографічної освіти) з п'ятирічним строком навчання;
    викладачам I - IV класів шкіл естетичного виховання (дитячих музичних, художніх, хореографічних шкіл, шкіл мистецтв) з семирічним строком навчання;
    музичним керівникам;
    концертмейстерам, акомпаніаторам і культорганізаторам.

    5) за 4 години педагогічної (викладацької) роботи на день (1016 годин на рік):
    викладачам постійно діючих курсів по вивченню мов, стенографії, машинопису з строком навчання менше одного року.

    6) за 25 годин виховної роботи на тиждень:
    вихователям спеціальних навчально-виховних закладів (груп) для дітей і підлітків з вадами у фізичному чи розумовому розвитку.

    7) за 5 годин педагогічної роботи в день (30 годин на тиждень):
    вихователям груп загального типу дошкільних навчальних закладів, вихователям, старшим вихователям шкіл-інтернатів, дитячих будинків, крім шкіл-інтернатів з поглибленим вивченням російської мови та посиленою військово-фізкультурною підготовкою, інтернатів, шкіл (груп) продовженого дня, установ охорони здоров'я, приймальників-розподільників для неповнолітніх, виховно-трудових колоній, спеціальних шкіл та спеціальних профтехучилищ для дітей і підлітків, які потребують особливих умов виховання, кімнат школяра при клубах, палацах культури, житлово-експлуатаційних організаціях, училищ фізичної культури, інструкторам з фізкультури, інструкторам слухових кабінетів.

    8) за 6 годин педагогічної роботи в день (36 годин на тиждень):
    вихователям-методистам дитячих дошкільних закладів, дитячих майданчиків, дитячих парків;

    9) за 7 годин роботи в день (41 година на тиждень):
    майстрам виробничого навчання, в тому числі навчання водінню, вихователям професійно-технічних навчальних закладів.

    Ставки заробітної плати педагогічних працівників, перелічених у підпунктах 1) – 9), встановлюються виходячи із затрат робочого часу в астрономічних годинах (60 хвилин). Короткі перерви, передбачені між уроками, заняттями, лекціями є робочим часом педагогічного працівника. Тривалість уроків і перерв встановлюється відповідно до положення про навчальний заклад. У навчальних планах шкіл усіх типів і найменувань, педучилищ, професійно-технічних навчальних закладів час на навчальні дисципліни визначається в академічних годинах (45 хвилин), крім перших класів шкіл, де навчаються діти шестирічного віку (35 хвилин). Скорочення тривалості уроку не є підставою для зменшення норми часу, що передбачається на вивчення предмета і не є підставою для зменшення норми часу для оплати в розрізі чверті, півріччя, року. Збільшення кількості уроків в зв'язку із зменшенням її тривалості не означає збільшення навчального навантаження, встановленого при тарифікації.

    За години педагогічної роботи, виконаної понад встановлену норму, провадиться додаткова оплата відповідно до отримуваної ставки заробітної плати в одинарному розмірі.

    У тих випадках, коли робота понад встановлену норму виконується вихователями, помічниками вихователів, санітарками-нянями дошкільних закладів з причини невиходу на роботу змінника, або у випадках, коли батьки несвоєчасно забирають дітей з дошкільного закладу і робота виконується за межами робочого часу, встановленого графіками роботи, оплата праці провадиться відповідно до статті 106 Кодексу законів про працю України, як за надурочну.

    Цей порядок застосовується у випадках, коли робота понад встановлену норму робочого часу виконувалась без перерви після закінчення основного робочого часу.

    Адміністрація зобов'язана вжити заходів для заміни відсутнього працівника. Надурочна робота допускається, як виняток, з дозволу профспілкового комітету.

    Надурочна робота не повинна перевищувати для кожного працівника 120 годин на рік.

    При погодинній оплаті праці надурочна робота оплачується за перші дві години у полуторному розмірі, а наступні години – у подвійному розмірі.

    Оплата надурочних робіт здійснюється в межах фонду заробітної плати (фонду оплати праці) закладу, установи.

    Якщо для працівника установи чи закладу освіти законодавством не передбачено скороченої тривалості робочого дня, то він становить 7 годин при шестиденному робочому тижні (41 годину на тиждень).


    Матеріал підготував:
    В.Білоус, юрисконсульт


    Переглядів: 350 | Додав: adminbar | Рейтинг: 0.0/0
    Профспілка працівників освіти і науки України © 2024
    Створити безкоштовний сайт на uCoz